Taking too long? Close loading screen.

شرایط عمومی بیمه نامه درمان مسافرتی

این بیمه نامه اشخاصی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد . کلیه خسارات موضوع این بیمه نامه با توجه به قرارداد فی مابین شرکت بیمه پاسارگاد و شبکه های بین المللی کمک رسان تضمین و ارائه می گردد و خسارت های ناشی از حادثه ، بیماری و صدمات بدنی مسافران خارج از کشور را پرداخت می نماید .

مزایای بیمه نامه مسافرت به خارج از كشور:

ـ تامین هزینه های درمانی ، دارویی ، بستری شدن و انتقال جسد به ایران.

ـ تامین هزینه فوریت های دندانپزشكی به استثناء پركردن قطعی.

ـ پذیرش و انتقال پزشكی به نزدیكترین بیمارستان و یا بازگرداندن بیمه گذار به ایران تحت نظارت پزشكی.

ـ همكاری و راهنمائی درصورت سرقت یا مفقود شدن گذرنامه، بلیت، ویزا و سایر مدارك مسافرتی.

ـ استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه مسیر بار.

در صورت بروز هر گونه حادثه و یا بیماری در هر یک از کشور های تحت پوشش بیمه نامه ، جهت تسهیل در امر خدمت رسانی و اجتناب از بروز هر گونه مشکل بعدی ، حتماً در اسرع وقت با مراکز تماس ۲۴ ساعته دفاتر کمک رسان ذیل تماس حاصل فرموده و نام کامل خود ، شماره بیمه نامه ، تلفن و نشانی محل تماس و شرح مختصری از مشکل بوجود آمده را گزارش فرمائید.

۱- کمک رسان SOS : تلفن : ۴-۸۸۶۴۸۶۲۰-۹۸۲۱+ و نمابر : ۸۸۶۴۸۵۰۲-۹۸۲۱+ و پست الکترونیکی : info@iranassistance.com

۲-کمک رسان EVASAN : تلفن : ۹۲۹۵۲۵۵-۴۱۲۲+ و نمابر : ۵۲۵۲۹۲۹-۴۱۲۲+ و پست الکترونیکی : info@evasan.com

* در کلیه شرایط اعلام بروز خسارت حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز (۳۳۶ ساعت) به شرکت کمک رسان الزامی می باشد.

* اعتبار این بیمه نامه از زمان خروج از کشور آغاز می گردد.

* در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر ، تمدید آن مقدور نمی باشد .

* در صورت عدم استفاده از بیمه نامه ( بعلت عدم دریافت ویزا، انصراف از سفر و یا دلایل دیگر) تا ۵ ماه پس از صدور می توانید صرفاً با مراجعه به واحد صادر کننده نسبت به فسخ بیمه نامه اقدام نمائید .

شرایط فسخ بیمه نامه :

در صورت انصراف از سفر هزینه فسخ سی هزار ریال می باشد.

در صورت عدم صدور ویزا هزینه فسخ ده هزار ریال می باشد.

در صورت اشکال در صدور بیمه نامه فسخ بدون اخذ هزینه می باشد.

* مطالعه شرایط عمومی بیمه نامه به شرح ذیل به شما توصیه می گردد :

فصل اول : تعریف

بیمه شده : همان بیمه گذار بوده و عبارتست از دارنده بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از سوی شرکت سهامی بیمه پاسارگاد .

اعضای بلافصل خانواده : شامل همسر ، فرزندان (دارای سن ۱۸ سال یا کمتر ) ، والدین و یا هر شخص همراه بیمه گذار که به صورت قانونی دایم با بیمه گذار زندگی میکند .

کشور محل اقامت : همان محل اقامت دایم و یا سکونت بیمه گذار است که در این بیمه نامه کشور ایران می باشد .

بیماری : هرگونه تغییر در سلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه است که قانوناً توسط یک پزشک تشخیص و تایید شده و شامل هیچ یک از دو گروه زیر نباشد :

۱-۴- بیماری مادرزادی که در نتیجه عوامل ارثی یا عوارض دوران بارداری به هنگام تولد وجود داشته است.

۲-۴- بیماری سابقه دار که بیمه شده پیش از اخذ بیمه نامه به آن مبتلا بوده است .

بیماری حاد : هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که نیازمند بستری شدن در بیمارستان بوده و بنا به نظر گروه پزشکی “شرکت کمک رسان ” بیمه گذار را از ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده باز داشته ویا این که با خطر مرگ وی همراه باشد .

صدمات جسمانی : عارضه پزشکی است که به واسط یک عامل ناگهانی ، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه پدید آمده باشد .

صدمات جسمانی حاد : صدماتی که بنا به نظر گروه پزشکی شرکت کمک رسان ، بیمه گذار را از ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده باز داشته و یا اینکه با خطر مرگ وی همراه باشد .

پوشش و گستره آن : ” شرکت کمک رسان ” ( عضو شبکه کمک رسانی بین المللی ) بلافاصله مساعدت های ذکر شده مندرج در فصل دوم بیمه نامه را به علت بیماری و حوادث ناگهانی ناشی از وقایع غیر قابل پیش بینی در طول سفر بیمه گذار ارایه خواهد نمود ، مشروط بر آنکه بیماری یا حادثه مذکور خارج از حوزه جغرافیایی مشخص شده و نیز در مدت سفر بیمه گذار مندرج در بیمه نامه ( تاریخ اعتبار بیمه نامه ) حادث نگردیده باشد . مفاد این بیمه نامه پس از اتمام سفری که بیمه نامه به خاطر آن ابتیاع گردیده و یا ورود بیمه گذار به محل اقامت خود ، هرکدام زودتر حادث شود ، از درجه اعتبار ساقط میگردد .

**تذکر مهم : بیمه نامه های صادره طولانی مدت برای سفرهای متعدد بیمه گذار در طول مدت بیمه نامه در صورتی دارای اعتبار است که مدت هر سفر از ۹۲ روز متوالی بیشتر نباشد **

فصل دوم : خدمات قابل ارایه در سفر

” شرکت کمک رسان “خدمات زیر را تنها به هنگام سفر بیمه گذار در خارج از کشور محل اقامت وی ارایه خواهد نمود مشروط بر اینکه مدت هر سفر از ۹۲روز متوالی بیشتر نباشد ،

الف : کمک های شخصی

۱-هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان های خارج از کشور:

در صورت بروز بیماری و یا صدمات جسمانی بیمه گذار در خارج از محل اقامت وی ” شرکت کمک رسان ” هزینه های معمول ، متداول ، لازم و معقول بستری در بیمارستان ، جراحی ، معاینات پزشکی و داروی تجویزی از سوی پزشک بیمه گذار را ، تا سقف مبلغ مندرج در بیمه نامه تقبل خواهد نمود . گروه پزشکی شرکت کمک رسان برای نظارت بر ارایه درمان شایسته به بیمه گذار با مراکز درمانی و پزشکان معالج تماس های تلفنی لازم را برقرار خواهند نمود .

فرانشیز : ۲۵ یورو در هر مورد خسارت است (به استثنای صدمات جسمانی حاد و یا بستری شدن در بیمارستان بیش از ۲۴ ساعت )

۲- جابجایی یا بازگرداندن بیمه گذار به کشور در طول سفر در اثر بروز بیماری یا حادثه :

در صورت بروز حادثه یا بیماری ناگهانی بیمه گذار ، ” شرکت کمک رسان ” نسبت به انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن وی به محل کشور محل اقامتش اقدام خواهد نمود . با توجه به وخامت حال بیمه گذار، گروه پزشکی شرکت کمک رسان در مورد مرکز درمانی ای که باید بیمه گذار به آن انتقال یابد و یا لزوم بازگرداندن وی به کشورش تصمیم گیری خواهد نمود . سپس گروه پزشکی شرکت کمک رسان ایران طی تماس های تلفنی لازم با مرکز درمانی و پزشکان معالج بیمه گذار در مورد انتقال با بازگرداندن وی با مناسب ترین وسیله، تصمیم گیری می نماید . در مورد حوادث جزیی و یا بیمار هایی که به صورت سرپایی مداوا می شوند و به اعتقاد گروه پزشکی شرکت کمک رسان ایران بازگشت بیمه گذار به کشورش مورد نیاز نباشد ، انتقال وی به مکانی که کمک های پزشکی کافی در دسترس باشد ، به وسیله آمبولانس یا سایر وسایل نقلیه انجام خواهد گردید .

۳- پرداخت هزینه های فوری دندانپزشکی :

” شرکت کمک رسان ایران ” در صورت نیاز به فوریت هاي دنداپزشکی هزينه هاي مربوطه را به بیمه گذار در خارج از کشور محل اقامت وی تا سقف مبلغ مندرج در بیمه نامه تقبل خواهد نمود .

فرانشیز : ۲۵ یورو در هر مورد خسارت دندانپزشکی است . این هزینه ها به معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان محدود میگردد .

۴- بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه گذار به کشور :

در صورت بستری شدن بیمه گذار به دلیل بیماری ناگهانی و یا حادثه به مدت بیش از ۱۰ روز و یا فوت وی ” شرکت کمک رسان ” هزینه بازگشت یک نفر از اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه گذار را به کشور مبدا ( محل اقامت ) تقبل خواهد نمود ، مشروط بر اینکه شخص همراه نتواند سفر با وسیله نقلیه شخصی خود یا وسیله نقلیه ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته بود را انجام دهد .

۵- بازگرداندن جسد متوفی :

در صورت فوت بیمه گذار ” شرکت کمک رسان” اقدامات لازم برای انتقال و بازگرداندن جسد وی را انجام می دهد و هزینه های مربوطه به انتقال جسد بیمه گذار به محل خاکسپاری در کشور محل اقامت وی را تقبل می نماید .

تبصره : پرداخت هزینه های مربوط به خاکسپاری یا مراسم ترحیم از این پوشش مستثنی می باشد .

۶- سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده :

در صورتی که بیمه گذار به علت حوادث یا بیماری مشمول این بیمه نامه بیشتر از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود ، شرکت کمک رسان ایران مخارج سفر یکی از اعضای بلافصل خانواده وی را از کشور محل اقامت بیمه گذار ، از جمله هزینه رفت و برگشت به محل بستری شدن و مخارج اقامت تا سقف ۸۵ یورو برای هر روز حداکثر به مدت ۱۰ روز و تا مبلغ ۸۵۰ یورو را پرداخت خواهد نمود .

۷- بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده :

اگر بیمه گذار به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده تا بستگان درجه دوم خود ، ناچار به توقف سفر شود ، چنانچه وی قادر به سفر با وسیله شخصی خود و یا وسیله نقلیه ای که برای سفر اجاره شده نباشد ، ” شرکت کمک رسان ” هزینه سفر او به کشور محل اقامتش را پرداخت خواهد نمود . بیمه گذار می بایست دلایل ، اسناد یا گواهی هایی که موجب توقف سفر وی شده ( گواهی فوت) را به ” شرکت کمک رسان ” ارایه نماید .

۸- تحویل دارو :

شرکت کمک رسان ایران هزینه های ارسال اضطراری دارو و در صورت فقدان آن در محل اقامت بیمه گذار را ، در صورتی که توسط پزشک معالج وی حتی پیش از سفر تجویز شده باشد ، پرداخت خواهد نمود .

۹-ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری :

” شرکت کمک رسان ایران “پیام های اضطراری مربوط به حوادث مشمول این بیمه نامه را به طرف های بیمه گذار اعلام می نماید و در صورت در خواست بیمه گذار اطلاعات اولیه از قبیل پزشکان ، متخصصین ، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک و محل بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، داروخانه ها و آمبولانس ها را بدون هرگونه اظهار نظر تشخیص ، در اختیار بیمه گذار قرار می دهد .

۱۰- ارائه وجه الضمان :

” شرکت کمک رسان ” از جانب بیمه گذار وجه الضمان لازم حداکثر تا مبلغ ۸۵۰ یورو را تایید می نماید قبل از این اقدام بیمه گذار می بایست مبلغ مورد تقاضا را بصورت چک بانکی یا حواله وجه نقد نزد دفتر رسمی ” شرکت کمک رسان ” در ایران بسپارد.

۱۱-حواله وجه نقد :

چنانچه بیمه گذار در طول مدت مسافرت به خارج از کشور در نتیجه سرقت ، مفقود شدن بار ، بیماری یا حادثه ( که می تواند از طریق مدارک مربوطه نظیر رسید ، تاییدیه ، شکواییه رسمی و … به اثبات برسد ) پول نقد خود را از دست بدهد ” شرکت کمک رسان” به شرط سپرده گذاری مبلغ مورد تقاضا در قالب چک بانکی ، حواله یا پول نقد در دفتر رسمی خود در ایران نسبت به حواله حداکثر۸۵۰ یورو اقدام خواهد نمود.

۱۲-فقدان گذر نامه ، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور :

در صورت فقدان گذر نامه ، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور ، “شرکت کمک رسان”هزینه های لازم برای تهیه گذرنامه ، گواهینامه رانندگی ، شناسنامه المثنی و یا مدارک کنسولی مشابه تا سقف۲۰۰ یورو را تقبل خواهد نمود .

۱۳-معاضدت حقوقی:

” شرکت کمک رسان ایران “هزینه های دفاع قانونی در مقابل اشخاص ثالث در دعاوی کیفری و مدنی ناشی از حوادث رانندگی در خارج از کشور را تا سقف حداکثر ۱۵۰۰ یورو یا معادل آن ( به ارز کشور مورد دعوی ) پوشش خواهد داد.

ب- پوشش های مربوط به بار همراه مسافر

پرداخت هزینه های مربوطه به بار و وسایل شخصی بیمه گذاران مطایق فهرست ( منردج در بند ب ) بر اساس شرایط زیر ارایه خواهد گردید:

*تذکر مهم : اصل تاییدیه حمل بار یا شکواییه موید و وقوع فقدان یا حادثه برای بار در کلیه موارد می بایست به” شرکت کمک رسان ” ارایه شود .

۱- جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما

در صورت فقدان بار توسط شرکت هواپیمایی حامل ” شرکت کمک رسان ” علاوه برخسارتی که حامل ملزم به پرداخت آن است، مابه التفاوت آن را تا حداکثر ۲۰۰ یورو برای مجموعه بار و لوازم تحویل شده به هواپیما ، به بیمه گذار پرداخت خواهد نمود . به همین منظور بیمه گذار باید فهرستی از مشخصات و محتویات ، از جمله قیمت تخمینی و تاریخ خرید هر قلم کالا و همچنین میزان خسارت پرداختی توسط شرکت حامل را به شرکت کمک رسان ایران ارایه نماید . پرداخت خسارت بر اساس روش توصیه شده به وسیله سازمان های بین المللی حمل بار محاسبه خواهد شد .

حداقل زمان لازم براي مفقود دانستن دايم بار همراه مسافر ، توسط شركت حامل تعيين مي­شود و از ۲۱ روز كمتر نمي­باشد. پول،جواهرات ، كارت هاي اعتباري و نقدي و هرگونه سند از شمول اين تعهد مستثني مي­باشد.

۲-جبران خسارت تأخير در ورود بار همراه مسافر

در صورتي كه بار همراه مسافر ثبت شده باشد” شرکت کمک رسان ” هزينه تاخير در ورود بار همراه وي را مشروط به آن كه شركت هواپيمايي وابسته به ياتا باشد پس از گذشت حداقل ۶ ساعت تأخير، براي خريد ملزومات اساسي و حداكثر تا سقف ۲۵۰ يورو پوشش مي­دهد. در كليه موارد، اسناد مويد وقوع حادثه كه به تأييد شركت هواپيمايي رسيده باشد. مي­بايست منضم به درخواست بيمه گذار باشد.

۳-یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصي

” شرکت کمک رسان ” راهنمايي هاي لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت يا فقدان بار و ملزومات شخصي را به بيمه گذار ارايه و براي يافتن آن همكاري خواهد نمود. در صورت پيدا شدن ملزومات مذكور، انتقال آن به مقصد مورد نظر بيمه گذار يا كشور، محل اقامت وي توسط ” شرکت کمک رسان ” بيمه گذار متعهد به عودت خسارت دريافتي در زمينه فقدان بار بر اساس اين بيمه نامه خواهد بود.

پ) پوشش تأخير در عزيمت

در صورتي كه وسيله نقليه عمومي مسافرتي مورد استفاده بيمه گذار حداقل ۶ساعت تأخير حركت داشته باشد،” شرکت کمک رسان ” به شرط اريه نسخه اصلي صورت حساب هاي مربوط، هزينه هاي اضافي متحمل شده به دليل اين تأخير( از قبيل هزينه هاي حمل و نقل، اقامت در هتل و همچنين غذا) حداكثر تا مبلغ مندرج در زير را به وي جبران خواهد نمود :

در صورتی که تاخیر بیش از ۶ ساعت باشد ، تا سقف ۴۵ یورو .

در صورتی که تاخیر بیش از ۱۲ ساعت باشد ، ۴۵ یورو اضافه بر بند ۱ .

در صورتی که تاخیر بیش از ۱۸ ساعت باشد ، ۴۵ یورو اضافه بر بند ۲ .

در صورتی که تاخیر بیش از ۲۴ ساعت باشد ، ۴۵ یورو اضافه بر بند ۳ .

حداکثر تعهد بابت کلیه موارد فوق ۱۸۰ یورو می باشد ، هرگونه تاخیر ناشی از اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ، فرودگاه های مبدا و مقصد و یا شرکت های خدماتی طرف قرارداد آن ها و همچنین تاخیر های مربوط به پرواز های چارتر و غیر عادی از این تعهد مستثنی می باشند.

شرایط و محدودیت های مربوط به بند پ ( تاخیر در عزیمت ) عبارتند از :

پیش از آنکه در خواست خسارتی به موجب این بخش از بیمه نامه مورد بررسی قرار گیرد ، بیمه گذار می بایست تاییدیه کتبی در مورد تاریخ و زمان حرکت و دلایل تاخیر را از شرکت حامل یا نمایندگان آن دریافت نماید.

خسارت های مربوط به این بخش از تعهدات از زمانی که به موجب تاییدیه رزرو جا ،برای حرکت بیمه گذار مقرر بوده است محاسبه خواهد گردید .

فصل سوم : شرح وظایف

در صورت اعلام خسارت ، تعهد شرکت کمک رسان مشروط به انطباق ادعای بیمه گذار با پوشش ها و شرایط این بیمه نامه می باشد.

در صورت وقوع هرگونه خسارت مشمول این بیمه نامه ، بیمه گذار می بایست :

الف- هرگونه اقدام لازم برای به حداقل رساندن خسارت را بعمل آورد .

ب-کلیه اطلاعات مربوط را در اختیار “شرکت کمک رسان ” قرار دهد.

پ-هیچ گونه مسئولیتی را در قبال تعهدات بیمه گر نپذیرد.

درصورتی که هریک از تعهدات مشمول این بیمه نامه قبلاٌ تحت پوشش بیمه دیگری قرار گرفته باشد ، ” شرکت کمک رسان ” تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

شرکت کمک رسان هیچ گونه هزینه ای را که از پیش مورد تایید قرارنگرفته باشد را جبران ننموده ویا جبران آن را مورد بررسی قرار نخواهد داد.

فصل چهارم :استثنائات عمومی

موارد زیر به عنوان اصول کلی از پوشش ها و مزایا این بیمه نامه مستثنی می باشد:

۱-۱- مواردی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در نتیجه سوء نیت بیمه گذار ، مشارکت وی در اقدامات جنایی یا ناشی از اعمال تقلب آمیز و یا بی توجهی و بی احتیاطی جدی وی ، حاصل شده باشد.

عواقب اقدامات بیمه گذار در حال اختلال مشاعر و یا معالجات روانی نیز مشمول این پوشش نمی باشند .

۲-۱- عوامل و بلایای طبیعی مثل سیل ، زلزله ، رانش زمین ، آتشفشان ، طوفان های موسمی غیر طبیعی ، سقوط اجسام از فضا ، شهاب ثاقب و به طور کلی هرگونه پدیده خارق العاده جوی ، هوایی ، زمینی و یا وابسته به امور زمین شناسی .

۳-۱- وقایع ناشی از تروریسم ، نافرمانی یا آشوب گروهی .

۴-۱- وقایع و یا اقدامات نیرو های مسلح یا نیروهای امنیتی در زمان صلح .

۵-۱- جنگ با اعلام و یا بدون اعلام قبلی و یا هرگونه درگیری یا مداخله بین المللی با استفاده از زور و خشونت .

۶-۱- موارد ناشی از انرژی و پرتوهای هسته ای .

۷-۱- موارد ناشی از حضور بیمه گذار در شرط بندی ، درگیری و نزاع ، به استثنای دفاع مشروط و یا ضرورت .

۸-۱- بیماری و یا صدمات جسمانی که پیش از خسارت اعلام شده وجود داشته باشد .

۹-۱- موارد ناشی از شرکت بیمه گذار در رقابت ها، ورزش ها و آزمایش های مقدماتی و یا آموزشی .

۱۰-۱- مبادرت به انجام ورزشهای زیر :

مسابقات اتومبیل رانی و موتور سواری به هر روش ، مسابقه شکار بزرگ در خارج از قلمرو اروپا ، غواصی زیر آب با استفاده از کپسول هوا ، قایقرانی در آب های بین المللی با وسیله ای که برای حمل و نقل عمومی مسافر ساخته نشده است ، اسب سواری ، کوه نوردی ، غار نوردی ، مشت زنی ، کشتی به هر شیوه ، ورزش های رزمی ، چتر بازی ، بالن سواری ، سقوط آزاد ، گلایدینگ و پاراگلایدر و به طور کلی هرگونه ورزش و یا تفریح که عرفاً خطرناک تلقی میگردد.

۱۱-۱- حضور در رقابت ها و تورنمنت هایی که به وسیله فدراسیون های ورزشی یا سازمان های مشابه برگزار گردد.

۱۲-۱- اسکی ویا سایر ورزش های مشابه زمستانی و تابستانی خطرناک .

۱۳-۱- اشخاص مقیم دایم و یا دانشجویان خارج از ایران .

۱۴-۱- استفاده از وسایل غیر مجاز ناوگان هوایی برای حمل و نقل و همچنین چرخ بال ، به عنوان مسافر و یا خدمه .

۱۵-۱- حوادث ناشی از ریسک های شغلی بیمه گذار که طبق قانون به عنوان حوادث شغلی یا کار قلمداد می شوند .

علاوه بر استثنائات فوق ، موارد زیر نیز خارج از شمول این بیمه نامه می باشد :

۱-۲- خدماتی که راساً به وسیله بیمه گذار ، بدون اطلاع و موافقت قبلی ” شرکت کمک رسان ” به استثنای موارد ضروری ، انجام پذیرد . در موارد ضروری بیمه گذار باید اسناد و نسخه اصلی صورت حساب ها را به شرکت ارایه نماید .

۲-۲- عوارض و یا صدمات جسمانی ناشی از بیماری های مزمن یا بیماری هایی که پیش از تاریخ شروع بیمه نامه وجود داشته است .

۳-۲- مرگ ناشی از خودکشی و صدمات جسمانی و عواقب ناشی از اقدام به آن .

۴-۲-موارد ناشی از بیماری ها و یا آسیب های ایجاد شده بر اثر مصرف ارادی الکل ، دارو ، مواد سمی ، مواد مخدر یا دارو های فاقد نسخه پزشکی و همچنین هرگونه بیماری روانی یا عدم تعادل روحی .

۵-۲- موارد ناشی از امتناع یا تاخیر بیمه گذار یا اشخاص مسئول وی در انتقال به مراکز درمانی پیشنهاد شده به وسیله شرکت کمک رسان و مورد توافق بخش پزشکی آن .

۶-۲- درمان های توانبخشی

۷-۲- پروتز ، وسایل کمک ارتوپدی و یا ارتودنسی و همچنین عینک .

۸-۲- موارد ناشی از حاملگی و زایمان و عوارض ناشی از آن یا سقط جنین .

۹-۲-مواردی که ناشی از باری که به خوبی بسته بندی و یا شناسایی نشده و همچنین بار شکننده و یا بار فاسد شدنی .

۱۰-۲- مساعدت و یا جبران خسارت برای حوادث واقع شده در طول سفر ، در هریک از شرایط زیر :

الف- پیش از شروع اعتبار بیمه نامه .

ب- با هدف انجام معالجات پزشکی .

پ – پس از تشخیص یک بیماری صعب العلاج .

۱۱-۲- هزینه هایی که در کشور محل اقامت بیمه گذار پیش آید ، هزینه هایی که خارج از چارچوب اجرای بیمه انجام گیرد و در هر صورت هزینه هایی که پس از انقضای تاریخ بیمه نامه و یا پس از گذشت ۹۲ روز از تاریخ شروع بیمه نامه ، صرف نظر از مفاد بند های ضمیمه یا مندرجات شرایط خصوصی بیمه نامه ، توسط بیمه گذار تقبل گردد.

” شرکت کمک رسان ” در صورتی که به دلیل قوای قهریه نتواند هریک از خدماتی را که بطور اخص در این بیمه نامه در نظر گرفته شده به مرحله عمل در آورد ، از مسئولیت مبرا می با شد .

شرکت بیمه پاسارگاد

دیدگاه

دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.